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The Kenworth Fault Code List – Keeping Your Truck Running Optimally

La liste des codes d'erreur Kenworth - Gardez votre camion en fonctionnement optimal

La Kenworth Truck Company est un fabricant de camions américain, fondé en 1923 sous le nom de Gersix Motor Company. Kenworth est une marque de premier plan, fabriquant des camions lourds dans la catégorie Classe 8 et camions de moyenne capacité Classe 5-7 véhicules commerciauxDepuis 1945, Kenworth est une filiale entièrement détenue de PACCAR, opérant aux côtés de la filiale mais féroce concurrent Peterbilt Motors.

Kenworth a été un leader du marché sur plusieurs fronts et a réalisé plusieurs premières. C'était la première entreprise à lancer un design de carrosserie aérodynamique pour les camions lourds ainsi qu'une cabine de couchage à toit surélevé pour le confort du conducteur. Le Kenworth W900 est le camion ayant servi le plus longtemps dans l'histoire de l'automobile, avec une production commencée en 1961.  

arrivant à l'ère moderne, en 2013, Kenworth a introduit le modèle conventionnel aérodynamique de troisième génération T680 remplaçant le T660 et le camion à carrosserie large T700. Plus tard, l'entreprise a lancé le modèle T880 qui est le premier camion à carrosserie large pour des applications professionnelles.  

Avec tant de modèles de camions Kenworth dominant les routes aujourd'hui, vous avez besoin d'un logiciel de diagnostic qui garantit que votre flotte est toujours sur la route avec un minimum de temps d'arrêt. Cela et plus encore sont fournis par l'outil de maintenance Jaltest et la liste des codes d'erreur Kenworth pour vous aider à identifier tout problème à la racine afin de prendre des mesures correctives avant qu'il ne devienne un problème majeur.

 Cliquez ici pour découvrir comment nous pouvons vous aider avec les camions lourds et moyens Kenworth. 

Aperçu de la liste des codes d'erreur Kenworth

L'outil de dépannage Jaltest pour la liste des codes de défaut Kenworth est un leader dans ce créneau. Lorsque vous utilisez le logiciel, vous êtes assuré que votre flotte de camions Kenworth sera sur la route sans aucun temps d'arrêt et que tout défaut sera rapidement identifié et rectifié avant qu'il ne devienne un problème majeur.

Peu importe si c'est un déblaiement Codes de défaut Kenworth T680, un camion de route robuste, ou Codes de défaut Kenworth T880 principalement utilisé dans les travaux de construction ou de bûcheronnage, l'outil de maintenance Jaltest vous couvre. Nous avons une couverture pour les classes 5, 6, 7 et 8, ainsi qu'une large gamme d'autres modèles de camions Kenworth. Dans les modèles de camions Kenworth les plus courants, notre logiciel de diagnostic est efficace pour le W900 utilisé dans des applications personnalisées ainsi que pour les modèles T370 et T440.

Dans l'ensemble, notre logiciel est optimisé pour les codes de défaut du moteur Kenworth et une multitude d'autres procédures pour s'occuper de tous les codes de défaut liés à l'hydraulique, aux transmissions et à tout autre système et composant des camions Kenworth. Cela vous aide à travailler sur divers paramètres tels que les lectures de codes de défaut, la maintenance et la surveillance, les vérifications de système, la configuration et l'activation des composants.

Une fois que vous avez le Jaltest Logiciel de diagnostic Kenworth sur votre ordinateur portable, déposez les manuels de service et utilisez l'outil pour maintenir votre flotte de camions Kenworth en mode performance optimale.

Optimiser les performances avec les codes de défaut du moteur Kenworth

Effacer les codes de défaut du moteur Paccar

L'outil de diagnostic Jaltest Kenworth pour les poids lourds et moyens offre plusieurs options de dépannage et de maintenance. Le Codes de défaut du moteur Kenworth sont spécialement conçus pour les moteurs Paccar et Cummins, les deux systèmes de propulsion les plus courants pour les camions Kenworth.

général, les moteurs Paccr sont complexes à manipuler, mais cela ne pose pas de problème lorsque vous utilisez le logiciel de diagnostic et de maintenance Jaltest. Tout ce que vous avez à faire est de connecter le logiciel au véhicule et de définir les paramètres, de prendre des mesures en direct et de lire et effacer les codes de défaut du moteur Kenworth.  

L'outil de maintenance Jaltest offre une couverture complète pour les moteurs MS11 – MX13 Paccar. Toutes les informations critiques sont affichées sur l'ordinateur portable du logiciel pour vous aider à effectuer des analyses complètes du système afin de vérifier les ordinateurs centraux, les problèmes de châssis, les modules électroniques, le climat HVAC, l'éclairage, les tableaux de bord, et plus encore.

D'autre part, vous pouvez effectuer des analyses par symptômes et sélectionner des paramètres dans le menu déroulant. Parmi la large gamme de fonctionnalités disponibles pour les moteurs Paccar, on trouve le changement de paramètres pour la consommation de carburant, le contrôle de la prise de force, l'activation et la désactivation des conditions de la pédale de frein, le contrôle de la vitesse du moteur, et bien d'autres.

De plus, notre outil de maintenance offre une couverture approfondie des modules de carrosserie Paccar et des composants actifs tels que les interrupteurs et les lumières pour tester différentes fonctions et définir des paramètres qui optimisent les performances de votre camion Kenworth.

Effacement des codes d'erreur du moteur Cummins

Les codes de défaut du moteur Jaltest Kenworth fournir une couverture approfondie des moteurs Cummins allant des camions moyens X-15 à L9 et effacer les codes d'erreur n'est pas une activité très complexe. Parmi les activités que vous pouvez réaliser figurent les vérifications du système, l'étalonnage des VGT et des turbos, ainsi que les vérifications du système et du post-traitement.

L'avantage pour vous est que vous êtes guidé tout au long du processus de lecture et d'effacement des codes d'erreur grâce à des schémas de câblage détaillés et des données de maintenance. Cela vous permet de définir des métriques telles que la vitesse maximale et la vitesse au ralenti et d'effectuer des vérifications approfondies sur les systèmes EGR et de carburant.

Avec le lecteur de codes d'erreur Jaltest Kenworth, effacer les codes de défaut des moteurs Cummins n'est pas difficile. Vous pouvez effectuer des vérifications du système, calibrer les VGT et les turbos, effectuer des vérifications du système et du post-traitement, et plus encore. Tous les schémas et données de maintenance sont devant vous lorsque vous définissez des paramètres tels que la vitesse maximale et la vitesse de ralenti, et effectuez des vérifications sur les systèmes de carburant et EGR.

Dans notre menu de diagnostic convivial, notre Injection à Très Haute Pression et Rail Commun dispose d'un tableau de bord avec toutes les informations techniques du système, les données du véhicule, les diagrammes et les informations techniques requises. Tous ces éléments sont essentiels pour effectuer des analyses complètes du système de Liste des codes d'erreur Kenworth pour les moteurs Cummins, vous permettant de surveiller, maintenir, calibrer, configurer et actionner les composants.

Régénérations forcées pour moteurs Kenworth

Peu importe si vous effacez les codes de défaut des moteurs Kenworth pour les moteurs Paccar ou Cummins, ou pour tout autre, les régénérations forcées sont une activité de maintenance essentielle pour s'assurer que le moteur de votre camion Kenworth ne se bloque pas pendant le travail. Les régénérations forcées pour les moteurs diesel sont une activité complexe qui est facilitée par le Logiciel Jaltest.

Lorsque la suie s'accumule dans le filtre à particules diesel et qu'elle n'est pas éliminée, le camion peut entrer en mode dégradé. Avec notre outil de diagnostic, vous pouvez mesurer la suie dans le FAP et agir rapidement. Le logiciel mesure automatiquement l'étendue de la suie dans le FAP et définit des réglages correctifs tels que Élevé ou Très Élevé selon les besoins de la situation.

plus de suivre l'accumulation de suie dans le filtre à particules diesel lors de l'activité de régénérations forcées, notre outil de maintenance mesure également la température des gaz d'échappement et s'assure qu'avec la pression d'entrée, ils se situent dans des paramètres définis.

Lire la suite pour en savoir plus sur l'activité de régénération de la Force.

Informations techniques lors de l'effacement de la liste des codes d'erreur Kenworth

L'avantage des codes de diagnostic Kenworth de Jaltest est qu'il dispose d'un tableau de bord très convivial qui aide les utilisateurs à naviguer facilement dans les différents composants et systèmes des camions Kenworth. Tous les problèmes, même les plus petits, sont identifiés à partir de la liste des codes de défaut Kenworth et rectifiés avant qu'ils ne deviennent un problème majeur et n'immobilisent vos camions.

Par exemple, considérez les codes de défaut de transmission Allison 3000 couvert de manière exhaustive par notre logiciel. Ce scanner de diagnostic Allison aide à actionner des composants tels que des solénoïdes, lire les défauts, définir des paramètres et calibrer les embrayages. Il en va de même pour les transmissions Allison 4000, Paccar et Eaton. Parmi les informations techniques offertes par le Liste des codes d'erreur Kenworth sont des instructions de remplacement de composants et des temps de réparation qui vous aident à évaluer combien de temps le code de défaut sera effacé et votre camion sera de nouveau sur la route.

Diagnostic de la liste des codes d'erreur Kenworth

Vous avez besoin des bons outils et des connaissances pour diagnostiquer la liste des codes d'erreur Kenworth. et mettre en œuvre les solutions les plus précises et efficaces. Chaque code de défaut a un attribut et une signification spécifiques et les comprendre est essentiel pour mettre en œuvre les solutions exactes requises. Cependant, une fois que les codes de défaut Kenworth sont interprétés, ils ne doivent pas être ignorés car cela pourrait entraîner de graves problèmes mécaniques.

Notre logiciel Jaltest identifie la liste des codes d'erreur Kenworth, qu'ils soient liés ou non aux codes d'erreur du moteur Kenworth, le Codes de défaut Kenworth T680/T880, ou tout autre. Il est toujours conseillé d'effectuer des analyses complètes périodiques du système avec l'outil de maintenance Jaltest à titre préventif.

Vous pouvez identifier tous les codes de défaut en attente et les résoudre avant qu'ils ne deviennent permanents. Beaucoup de ressources, de temps, d'argent et d'efforts peuvent être économisés grâce à la maintenance préventive, tout en minimisant les chances qu'ils réapparaissent.

Voici quelques exemples de la liste des codes d'erreur Kenworth pour vous donner une meilleure idée de ce qu'ils sont. Lorsqu'un code de défaut s'affiche sur le panneau d'affichage d'un camion Kenworth, il ressemblera à ceci et le défaut peut être identifié à partir de notre logiciel Jaltest.

P101 : défaut de position BPV pendant que le moteur est en mode de chauffage SCR  

P101C : défaut de position BPV alors que le moteur n'est pas en mode de chauffage SCR

P101E : Surcharge du capteur BPV CAN

P1022 : Le courant du capteur CAN BPV est trop élevé

P1024 : Défaut d'alimentation du capteur CAN BPV

Comme vous pouvez le voir, il y a des centaines de Codes de défaut Kenworth et une fois qu'un est identifié, notre logiciel vous guidera également à travers les solutions de rectification en vous informant à leur sujet.

Résumé

Le lecteur de liste de codes de défaut Jaltest Kenworth est un logiciel de pointe facile à utiliser. La configuration et l'installation ne sont pas un processus élaboré et vous pouvez brancher l'ordinateur portable avec le logiciel au véhicule et commencer à diagnostiquer immédiatement.

Nous proposons également trois mises à jour de notre logiciel chaque année afin que vous puissiez rester au courant des dernières innovations techniques des camions Kenworth.


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The Most Comprehensive Guide To A Marine Diagnostic Tool

The Most Comprehensive Guide To A Marine Diagnostic Tool

Marine engines are complex systems that require a lot of care and attention if you want your fleet of vessels and equipment running in peak performance mode. To ensure it, it is essential that you have the right marine diagnostic tool to effectively check on the health of the marine engine for optimal efficiency. This will also help you to carry out timely repairs or take preventive maintenance actions so that you are never stranded on the high seas or while zooming past on your jet ski.

Marine Diagnostic Tool Kit

Before going further with an in-depth analysis of marine diagnostic software, it helps if we investigate the differences between the two types of marine engines typically used, the outboard and the inboard engines.

Outboard engines are mounted on the transom externally and are more common in small boats. Inboard marine engines are mounted inside the hull of the vessel and are seen in larger boats and yachts. When it comes to checking on the health of the two, the outboard motor diagnostic tool and the inboard ones are specialized to provide accurate results. 

The main difference between an outboard diagnostic tool and an inboard marine diagnostic scanner is the way the tool is connected to the engine. For inboard engines, the boat diagnostic tool is connected to the onboard computer of the engine through a cable. On the other hand, an outboard diagnostic software communicates wirelessly with the outboard engine over Wi-fi or Bluetooth.

Apart from this singular facet of connectivity, the functionality of our Jaltest marine diagnostic tool is quite similar when used for both outboard and inboard engines. A comprehensive marine diagnostic software reads and interprets various issues and fault codes through different sensors to diagnose any issue with the engine, regardless of whether it is a minor or a major one. However, the marine engine diagnostic tool that you select will depend on the composition of your fleet of vessels and what meets your specific needs.

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Selecting the Right Marine Diagnostic Software

Before getting into the world of boat diagnostic tools, you must select one that fulfills your specific diagnostic needs. Areas that must be of prime consideration are the type of engine, the frequency that you will need to use it (more if you have multiple boats), the kind of issues that are expected to crop up, and whether you need basic software or a more advanced tool such as Jaltest.

Marine Diagnostic Tool

Once you are clear about all these metrics, you can get the right marine diagnostic computer that will ensure that your fleet performs at optimum efficiency. When you explore the market for marine diagnostic tools, you will find several of them. Ranging from basic handheld devices to highly advanced and sophisticated software. Once you understand their functionalities, you can come to an informed decision about which one to invest in.

If you buy a basic marine diagnostic scanner, it will be perfect for quick analysis of fault codes and routine maintenance activities. These tools are typically handheld scanners that read and interpret DTCs (Diagnostic Trouble Codes) that are more of a temporary nature.

They are also capable of performing basic functions such as furl system checks, sensor monitoring, displaying live data streams, ignition system checks, and more. The basic software is perfect if you have one or more marine vessels and your goal is to mainly focus on maintenance diagnostics.

Jaltest Marine Diagnostic Tool

As distinct from the basic maintenance tool, you also have the Jaltest advanced marine diagnostic scanner that fits your requirement for more comprehensive analysis and troubleshooting of your inboard or outboard engine. Our boat motor diagnostic tool uses specialized software programs that offer deeper and cutting-edge insights into any issue with the marine engines.

For example, our Jaltest marine outboard diagnostic tool provides cylinder balance tests, advanced data graphing, and compression tests. In short, you get comprehensive system diagnostics with the Jaltest marine diagnostic tool.  

Features of The Jaltest Boat Motor Diagnostic Tool

Our Jaltest advanced marine diagnostic software allows you to carry out both preventive checks and fault code clearance so that you are never left with downtime on your marine vessel. This is possible through our intuitive and very user-friendly dashboard that handholds you through all functions of the software, regardless of whether it is a minor or a major problem.

Jaltest Marine Diagnostic Tool

From the dashboard menu, you can carry out either full system scans or scan specific systems or components by symptoms. What is the difference between the two?

Full system scans are carried out periodically to ensure that all systems are working right and there are no small or large issues to contend with. In case any minor fault is detected by the marine engine diagnostic tool, it immediately reads and interprets the malfunction and initiates corrective solutions before it becomes a major issue. This is preventive maintenance to keep your engine constantly on the go.

The other function carried out by our Jaltest software is fault clearance where an issue crops up that must be attended to and set right at the earliest to ensure smooth performance of the vessel. You will be forewarned by certain symptoms which our Jaltest marine diagnostic tool will interpret and guide you on clearing the fault. This is the maintenance aspect of our software as against the preventive mode in the previous section.

The Jaltest outboard diagnostic software offers deep coverage of a wide range of marine engines, from Volvo Penta to Indmar, to Yamaha, to more. Our advanced software offers cutting-edge solutions and troubleshooting actions, irrespective of the seriousness of the issue and you will not be let down at critical phase of operations.

Jaltest Marine Outboard Diagnostic

Even though our maintenance tool is good for both gasoline and diesel engines, it is the diesel maintenance software that is more in demand. 

The Jaltest marine diagnostic software takes care of a wide array of systems and components. These include the electronic modules, engines, helm, powertrain, steering, and more. Among the actions that can be seamlessly performed are calibrating trim and control levers, carrying out cylinder cut-out tests, and setting parameter instructions. Testing is fast and can be carried out flawlessly as all data can be tested live during sea trials at a very fast pace of 24 measurements in a mere 90 minutes.

Read more about technical and live data during sea trials of marine engines. 

Marine Diagnostic Tool

Dealer-Level Servicing Through The Jaltest Marine Diagnostic Tool

Our Jaltest marine diagnostic software has a very intuitive and user-friendly dashboard that guides you through every step of fault clearance actions. It displays all the technical and maintenance data live once you connect to the engine’s onboard computer. This data can be used to identify the source of a problem.

Directly on the diagnostic menu, you can select a specific parameter or several of them to work on, ranging from engine, electronic module, instrument cluster, powertrain, steering, and more. Each parameter can either be selected individually for verification or all of them can be scanned simultaneously by selecting the relevant option.

Jaltest Marine Engine Diagnostic

Additionally, with the Jaltest boat motor diagnostic tool, you get all technical and live maintenance data that helps you to rectify faults and carry out servicing that is no less than what is offered by dealers of the engines. You therefore do not have to wait for service engineers to arrive for servicing, your problems are solved on the premises through prompts from our maintenance tool.

What helps a great deal is the wiring diagrams that are built into the software of every system and component. It assists you to identify precisely the point of the fault or a component that requires repairs and replacement. Hence, you can carry out several functions with our software that include but are not limited to working on the helm control unit, carrying out compression checks, setting up collaboration helm, and checking ignition coils.

Apart from the Jaltest marine outboard diagnostic tool, check out our inboard motor diagnostic software too. It has steering diagnostic functions as well as calibration of control levers and parameter settings. Further, you can modify the injector code in the ECM when an injector is replaced or installed. 

Jaltest Marine Software diagnostic

Summing Up

The Jaltest marine diagnostic tool is optimized for several functions that guarantees that your marine vessel is performing at peak efficiency. For instance, if you go to system technical data in the diagnostic menu, you can check multiple parameters of your marine engine. Under cylinder cut-out, you get to check injectors and ignition coils, idle speed, acceleration sensors, oxygen probe, and do compression tests.

Each item is fine-tuned to enhance the working of your marine engine. However, what sets the Jaltest marine diagnostic software ahead of the competitors is the ease with which our software can be set up and configured, unlike others in this field. Simply plug in our marine diagnostic computer to the marine engine and you are ready to read and clear fault codes.

We also provide three updates to our software every year. This helps you to keep abreast of any technological innovations in marine engines and stops our diagnostic software from becoming obsolete.     

A Comprehensive Guide To The Jaltest Tractor Diagnostic Tool

A Comprehensive Guide To The Jaltest Tractor Diagnostic Tool

Before going into the intricacies of the Jaltest Tractor diagnostic tool and its functioning, let us first understand what a typical tractor scan tool is.

For anyone in the agriculture or construction business, a tractor that is out of action is wasting money for every minute of downtime. Any malfunction has to be immediately diagnosed and rectified to get the tractor back on the job at the earliest. In traditional scenarios, it involved an elaborate process of calling service engineers who would diagnose the issue and carry out the required fixes. This would take days at conservative estimates.

Jaltest Black Friday Agricultural Equipment AGV

All that has changed now with the advent of onboard computers and tractor diagnostic scanners. All modern equipment and vehicles including tractors are today armed with an onboard computer with the display unit usually tucked away below the dashboard on the driver’s side.

When any issue with the tractor arises a fault code in alpha-numeric format flashes on the display screen, indicating what the problem is. Now, instead of the service engineers, the Jaltest tractor diagnostics tool comes into the picture. Simply connect your software laptop to the onboard computer and you get details and interpretations of the fault codes, what the issue is all about, and the rectification action to be taken.

You therefore save a lot of money and time when you use the tractor diagnostic tool. You do not have to spend on paying for service engineers as the fault clearance is done on your premises only. Further, you save time and can quickly get your tractor back where it is needed the most, the farms or construction projects. 

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The Scope and Function Of The Jaltest Tractor Scan Tool

The Jaltest tractor diagnostics tool kit is a comprehensive and user-friendly software that is essential on farms and construction projects to read fault codes. Any type of equipment including tractors with electronic systems can be fixed using our tractor diagnostic software.

How to make repairs and fix problems are built into the software using the procedures set by the original equipment manufacturer. While looking for solutions, you have troubleshooting options, regardless of whether it is a simple matter like a loose wire or a more complex issue such as performing forced regens.

While the Jaltest tractor diagnostics scans various makes of tractors, it also seamlessly connects to other types of agricultural equipment such as harvesters, combines, balers, swathers, sprayers, and more. This tractor diagnostic software covers almost 120 different agricultural equipment brands including John Deere, Case IH, New Holland, Kubota, Challenger, Volvo, Caterpillar, and others.

Our Jaltest tractor diagnostic tool is not merely a fault code reader but also carries out advanced diagnostic possibilities. Use the diagnostic menu to navigate various functionalities such as bi-directional controls, code injectors, DPF regens, transmission calibration, rear lift & spool valves, and more. Not only that, you get live technical and maintenance information in a step-by-step guide format that will help you to rectify issues before any issue becomes a full-blown problem.

What is also special is that you get complete wiring diagrams to accurately pinpoint the source of the malfunction in the system. This greatly helps to clear the fault either through the system or by repair and replacement of components. With our tractor diagnostic software, you are always in control of your tractors to get the most out of them.

A cutting-edge benefit of the tractor scan tool is that it is versatile and provides diagnostics across multiple brands on the full range of agricultural and other equipment such as cranes, diggers, and of course tractors.

With wide-ranging technical innovations being implemented in tractors and other AGVs and the introduction of the latest engines with onboard computers, there has been in the near past, a rise in demand for software that can quickly diagnose faults and have them cleared. This space has been more than adequately filled by the Jaltest tractor diagnostic maintenance software.

Let us now analyze some of the benefits that the Jaltest tractor scan tool brings to the table.

ü Component Actuation: Interaction and actuation of various systems that include cylinder cutouts, fan activation, compression test, and checking of various mechanisms.

ü Intuitive and user-friendly tool: You get all the information on connectors as the tractor diagnostic software guides you on which connector to use and the OBD socket location in the vehicle.

ü Diagnosis and clearing fault codes: Finding, interpreting, diagnosing, and rectifying all errors that are registered on the Electronic Control Unit of the tractor.

ü Measuring values: The Jaltest tractor diagnostic tool has the capability to measure and display up to 8 values simultaneously. This helps to clear faults on a wide scale. 

ü Calibrating and setting parameters: You can use the Jaltest to calibrate and set parameters of different functions and systems of your tractor that will be better suited to the work being done over factory settings. Access to calibration and parameter setting can be strictly controlled through passwords. 

These are some of the functions and scope of the Jaltest tractor diagnostic scanner.  

Read more about clearing tractor fault codes.

Full System Scans Vs. Scans By Symptoms

Jaltest tractor diagnostics offers several options for tractor maintenance. Typically, owners prefer to have a periodical routine for full system scans that include all key components and systems such as the engines, transmissions, brakes, hitch, and more.

In this activity, all systems are scanned for any malfunction or temporary fault codes that might be minor but have the possibility of becoming full-blown problems if left unattended.

Generally, the fault codes that crop up in routine full system scans are temporary and go away within a few driving cycles. However, care must be taken when this preventive maintenance is not enough, and more in-depth action needs to be taken. This is where you must initiate scans by symptoms for more permanent fault codes.

In this case, the tractor diagnostic will guide you on the particulars of the fault codes and the action to be taken, specific to that symptom only. This covers all components and symptoms and your tractor will soon be back on the job again.

It is always advisable to carry out full system fault prevention and identification scans at regular intervals so that no minor fault not generally detected in driving cycles remains unresolved for long. 

Force Regens With The Jaltest Tractor Diagnostic Tool

A very critical and important activity that is performed with the tractor scan tool is force regens, specifically for diesel-powered tractors only. All diesel engines that have a stop-go-stop routine tend to accumulate soot in the diesel particulate filters. When passive regens are unable to control the accumulation, the tractor engine will seize up and the machine will go into limp mode.

It is here that the tractor diagnostic software performs forced regens to clear the accumulated soot in the diesel particulate filter. The process is as follows. The engine is switched on and runs for around 40 minutes at a rev that is automatically calculated by the Jaltest scan tool. At this rev, the temperature of the emission gasses rises sufficiently to burn the accumulated soot off.

This phenomenon is typically not seen in diesel engines that run constantly over long distances.  

Examples of Tractor Fault Codes

Here are some tractor fault codes specific to New Holland and Case IH tractors. Please note that these fault codes are not standardized across makes and models of tractors.

Engine

ü 111         Engine Controller Failure - Hardware Failure

ü 115         Engine Speed Sensor (8.3, 9 Liter) or Cam Sensor (15 Liter) is failed

ü 121         Engine Position Sensor (8.3, 9 Liter) or Crankshaft Sensor (15 Liter) is failed

ü 122         Boost Pressure Sensor voltage is too high

ü 123         Boost Pressure Sensor voltage is too low

Transmission

ü 11           Master Clutch Potentiometer Open Circuit or short to ground

ü 12           Master Clutch Potentiometer Short to +12 Volts or short to 5 Vreff

ü 24           None of the transmission clutches are calibrated

ü 37           BOC switch open circuit or Neutral relay stuck open

ü 38           Shuttled to reverse when no wheel speed signal was available

Arm

ü 19           Hand THROTTLE potentiometer is failed

ü 29           Aux 1st remote valve LEVER potentiometer is failed

ü 39           Aux 2nd remote valve LEVER potentiometer is failed

ü 49           Aux 3rd remote valve LEVER potentiometer is failed

ü 59           Aux 4th remote valve LEVER potentiometer is failed

Hitch     

ü 1002       Raise the hitch valve coil short to 12 volts or raise the hitch valve coil circuit failure.

ü 1003       Open or Short to Ground raise hitch valve coil circuit failure.

ü 1004       Lower hitch valve coil short to 12 volts or lower hitch valve coil circuit failure.

ü 1005       Open or short to ground lower hitch valve coils.

ü 1006       EDC Low Side Driver stuck on failure.

Once the Jaltest tool displays a fault code when connected to the tractor OBD scanner, it will also guide you on what action to take to clear it.

Summing Up

The Jaltest tractor diagnostic tool is software that provides detailed explanations of the fault codes so that you can effortlessly clear them. At your disposal will be live technical and maintenance data in real-time as well as wiring diagrams that assist in pinpointing the location of the fault. You can carry out preventive routines too to ensure that your tractors are always on the job.

Additionally, the Jaltest software is very intuitive and user-friendly. Unlike others in this niche, users do not have to go through elaborate configuration and setup procedures. Simply download the software onto a laptop, plug into the tractor OBD scanner and you are good to start your maintenance work.

Finally, we offer three updates to our software every year. This is to keep up with constant technological innovations in tractors and to ensure that the Jaltest tractor diagnostic tool never becomes obsolete.     

Volvo Diagnostic Software – The Ultimate Maintenance Tool for Your Volvo Construction Equipment

Volvo Diagnostic Software – The Ultimate Maintenance Tool for Your Volvo Construction Equipment

Volvo is a name to reckon with in the transportation and construction equipment field. From trucks and busses to construction equipment that includes motor graders, wheel loaders, and excavators, to marine and industrial engines, Volvo has it all. If you have a fleet of them, you will require the Jaltest Volvo diagnostic software to keep them in peak performance mode.

Volvo diagnostic kit

In this post, we will go through the intricacies and functioning of the Volvo scan tool and how to use this very optimized maintenance tool. We will also largely focus on Volvo construction equipment as including all Volvo products will make the article a bit cumbersome.

Volvo Construction Equipment and the Volvo Diagnostic Scan Tool

When it comes to construction equipment, Volvi is the leader in this pack, offering world-class solutions. Apart from the company’s focus on sustainable products, their products deliver highly optimized power and performance. Most importantly, Volvo has a wide range of service stations across the globe and hence your equipment will never be stranded on downtime.

However, when you have a fleet of Volvo construction equipment and use the Jaltest Volvo construction equipment diagnostic software, you can easily check for any faults and rectify them before they become a major problem. This will keep your Volvo equipment always on the job and avoid prolonged malfunctions or breakdowns.

The main advantage is that by using the Jaltest Volvo diagnostic software, you are always one step ahead on the health of your Volvo construction equipment.

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The Functioning of The Volvo Diagnostic Scanner

In this section, we will examine the functioning of the Volvo scan tool.

Every modern vehicle or construction equipment come with a fault self-diagnosis system via an onboard computer. Whenever a malfunction occurs in the equipment that affects the running status of the machinery, a fault code warning message will flash on the display screen located below the dashboard on the driver’s side. This is where the Jaltest Volvo diagnostic software comes into the picture.

On a fault code warning, you need to connect this maintenance tool to the onboard computer and check where the fault lies. Once this is done, and our software laptop identifies the issue, it will guide you through the rectification solutions so that the fault is cleared and your equipment is back on the job.

For example, suppose the fault code is P206A02 typical of a Volvo L60H loader. Our Volvo diagnostic tool will inform you that it is an issue with the aftertreatment fuel pressure sensor. This sensor is part of the emissions control system and monitors the fuel pressure after it has passed through the aftertreatment system.

The software will then handhold you through getting the rectification done on the premises without having to fall back on visits to the service center. All performance metrics are available on the laptop screen of the Volvo diagnostic software staring from fault rectification solutions to guides on how to change components if needed. 

There are two ways to get the maximum out of your Volvo construction equipment diagnostic software and our intuitive and user-friendly dashboard will show you how.

In the first instance, you can carry out what can be termed preventive maintenance to ensure that the equipment does not go to the fault warning stage. Here, Jaltest software helps you carry out periodical full system scans to make sure that all systems and components are working as they should. Any minor fault is therefore identified at this stage and rectified before they become a full-blown issue.

These cases are generally temporary Diagnostic Trouble Codes (DTCs) and are resolved over a few driving cycles or slight tweaking from the Volvo scan tool.

The other instance is scanning by symptoms. Once an error in the system is noticed by our software, it goes into rectification mode and what to do to clear the fault code. What helps is that your work is helped by live technical and maintenance data as well as wiring diagrams that show where the fault lies precisely and if any component in the software needs to be changed.

Hence, the Jaltest Volvo diagnostic software not only sets right and clears fault codes but also keeps your equipment in top performance condition through preventive maintenance.

Troubleshooting Faults With The Volvo Tech Tool Diagnostic Software

The Volvo Premium Tech Tool (PTT) is a diagnostic application designed for testing, calibrating, and programming engine parameters. The advantage here is that it makes diagnostics of engine faults fast and accurate, thereby making for equally quick resolutions.

Now let us get into how to resolve issues with your Volvo construction equipment with the Jaltest Volvo diagnostic software. The basic process is the same for all Volvo construction equipment though the fault codes and what they represent varies between different types of equipment.

  • First, ensure that the Volvo scan tool is plugged into the onboard computer of your Volvo construction equipment and turn the ignition on. You do not have to run the engine. Our tool will now show the type of malfunction of your equipment.
  • Go to the main menu on the Jaltest software and give the “Clear Codes” option from the main menu.
  • At this stage, the Volvo diagnostic scanner will start checking any issues and initiate rectification procedures. You will receive guidance during the whole process with technical and maintenance data in real-time as well as through wiring diagrams. Some special instructions might also be issued by the software which you must follow. When asked by the Volvo diagnostic tool whether you want to clear the fault codes, tap “yes.”
  • At this juncture, you will be handheld through a series of rectification actions and a wide range of prompts to arrive at the right solution. You will also be asked to turn the engine on and off. You will now receive either a “Success” or a fault not cleared message in which case other actions must be explored.  

In most cases though, this is enough to set your construction equipment right without calling in certified engineers.  

Read more about the Volvo construction equipment fault code.

Force Regens and The Volvo Diagnostic Scan Tool

Apart from a few materials handling equipment like tractors and a few construction equipment, almost all Volvo heavy-duty products are powered by diesel engines. It is here that force regens come up.

Our Volvo diagnostic scanner carries out a wide range of activities ranging from simple ones such as tracing a loose wire to more complex ones such as force regens. It is common for soot to buildup in the diesel particulate filter of diesel-powered vehicles.

Generally, passive regens can clear this accumulation but when the condition becomes severe, the engine will seize up and your Volvo construction equipment will go into limp mode. This will lead to downtime and affect your project adversely.

When you connect your Volvo diagnostic software to the onboard computer and a fault code related to engine issues shows up, our tool will diagnose whether it is related to soot accumulation in the DPF. It will then start rectification solutions based on the severity of the issue ranging from High to Very High.

Generally, clearing faults that require force regens need the engine to be run continuously for 40 minutes at a rev that will be decided by the software. The increased temperature of the exhaust gasses burns away the soot in the DPF. Our software will come in very handy in construction equipment as this problem is typically faced by vehicles and equipment that function in a stop-go-stop manner and not run long distances at a time.

Comprehensive Information With The Volvo Diagnostic Scanner

The Jaltest Volvo diagnostic tool offers a whole lot of detailed information that assists you in undertaking multiple corrective actions regardless of the type and model of construction equipment and engine.

An example of using the Volvo tech tool diagnostic software offers an insight of the working of the Jaltest software.

Suppose there is a fault code identification of a six-cylinder Volvo engine that requires a resolution. From the software, you get an easy-to-understand flow chart of various components such as the AHI, Hydrocarbon Metering Valve, Fuel Pressure Sensor, and Electronic Control Unit Supply Voltage. You also get several technical and maintenance data in our scan tool that includes Engine Load and Engine Speed during troubleshooting.

With all these metrics and parameters at your fingertips fault code resolutions with the Volvo scan tool is as easy as it can get.

Summing Up

Get all the critical information that is required from the Volvo diagnostic scanner to keep your equipment in peak operating efficiency. What helps is that detailed wiring diagrams and the required service instructions are in-built in the software along with several critical key parameters such as instrument cluster, telematic module, exhaust gas treatment systems, engine gateway, electronic diesel control, and more.

Additionally, we also update our software thrice every year. This is to keep you abreast of any technical innovations made to Volvo construction equipment so that our Volvo diagnostic software never becomes obsolete.
Le guide complet du logiciel de diagnostic Case IH

Le guide complet du logiciel de diagnostic Case IH

Avant de plonger dans les divers aspects du logiciel de diagnostic Case IH, un bref aperçu de l'entreprise et de ses produits aidera les lecteurs à mieux comprendre Logiciel de diagnostic d'équipement Case quand nous y arriverons. Cela expliquera également plus clairement les fonctions de l'outil de diagnostic Case IH et comment il résout les problèmes avec tout équipement Case IH.

Case IH est une entreprise américaine dont l'activité principale est la fabrication de machines agricoles. L'entreprise a été fondée en 1985 et a ensuite fusionné avec J.I. Case Company. Actuellement, le propriétaire de Case IH est la société américano-italienne CNH International.

Jaltest Agricultural Diagnostic Kit

Case IH dispose d'un vaste réseau de concessionnaires et de distributeurs à travers l'Amérique du Nord. Même si la fabrication de matériel agricole constitue l'épine dorsale de l'activité de l'entreprise, elle offre également un support client aux agriculteurs et aux opérateurs commerciaux grâce à la vente de pièces détachées et à l'entretien au niveau des concessionnaires. Case IH produit des moissonneuses-batteuses et des récolteuses, des tracteurs, du matériel de fenaison et de fourrage, des systèmes de plantation et de semis, ainsi que des pulvérisateurs et des applicateurs.

Leur gamme de produits prouve que lorsqu'il s'agit de équipement agricole et de ferme, il y a peu d'entreprises qui peuvent les surpasser à cet égard. Leur qualité d'équipement est exceptionnelle et cela a conduit Case IH à recevoir de nombreux prix, notamment des prix AE50 de la Société Américaine des Ingénieurs Agricoles et Biologiques.

Ce post abordera les différents aspects du Jaltest Logiciel de diagnostic de Case et comment vous pouvez l'utiliser pour garantir que votre équipement est toujours opérationnel sans aucun temps d'arrêt.  

Outil de diagnostic Case IH – Garder votre équipement en condition de performance optimale       

L'utilisation de l'outil de diagnostic Jaltest Case IH garantit que votre équipement Case IH fonctionne toujours comme il se doit et que tout problème mineur est rapidement résolu avant de devenir majeur. L'outil couvre tous les systèmes et composants de votre équipement agricole Case, y compris les moteurs, les systèmes hydrauliques, les transmissions, les ordinateurs centraux, et plus encore.

Toutes les fonctions sont suivies et surveillées sans effort par le logiciel de diagnostic Jaltest Case IH, des plus simples comme la réparation d'un fil desserré aux plus complexes comme les régénérations forcées, les calibrations et le réglage des paramètres. Ce qui donne le Logiciel de diagnostic d'équipement Case un avantage sur les autres outils de maintenance dans ce créneau est que le nôtre s'adresse à presque tous les modèles d'équipement agricole Case IH.

Notre Outil de diagnostic Case IH case est bon pour les modèles Case IH Series Steiger, Magnum, Maxxum, Puma, et plus encore. Parmi les tracteurs Case IH couverts, on trouve les Steiger 620 et Magnum 420 et les moissonneuses-batteuses Case IH Axial Flow 9250 et 7150. Vous ne pouvez pas obtenir un meilleur logiciel de diagnostic Case IH pour gérer les codes d'erreur de votre équipement Case IH que l'outil Jaltest.

Avant d'aller plus loin, une compréhension des codes de défaut est nécessaire pour savoir comment fonctionne le logiciel de diagnostic Jaltest Case IH.

Tous les véhicules et équipements modernes d'aujourd'hui disposent d'un ordinateur de bord avec un écran où vous pouvez voir certains chiffres alphanumériques clignoter chaque fois qu'un dysfonctionnement se produit. Ces codes correspondent à des défauts spécifiques de l'équipement. Lorsque vous connectez notre ordinateur portable logiciel à la Prise de diagnostic Case IH de l'ordinateur de bord, vous êtes informé de la nature de la panne et des mesures correctives à prendre pour remettre l'équipement en service dès que possible.

Notre technologie de pointe et avancée Logiciel de diagnostic Case IH est un outil de maintenance complet où vous pouvez lire divers codes de défaut. Ceux-ci incluent les codes de défaut moteur Case IH, les codes de défaut de moissonneuse-batteuse Case IH, les codes de défaut de tracteur Case IH, les codes de défaut Case Puma, et plus encore.  

Sur la base de ces codes d'erreur, vous pouvez effectuer toute une série de vérifications des systèmes et des composants avec le Outil de diagnostic Jaltest Case IH. Parmi les principaux tests activés par notre outil de maintenance figurent les tests de cylindres, les tests à haute pression, les vérifications du moteur, du frein, du turbocompresseur à géométrie variable (VGT) et de l'actionneur électrique de la vanne d'accélérateur pour l'échappement, le moteur, le frein, et plus encore.

Ces vérifications garantissent que votre équipement agricole Case IH est toujours opérationnel sans temps d'arrêt, surtout pendant les saisons de récolte de pointe.      

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Options préventives vs. de maintenance avec le logiciel de diagnostic Case IH

Le logiciel de diagnostic d'équipement Jaltest Case vous offre deux options pour garder votre équipement toujours en état de marche sans temps d'arrêt. L'une est les analyses préventives où tout problème mineur est détecté à la racine et rapidement résolu avant qu'il ne devienne un problème majeur. L'autre est l'action de maintenance où les vérifications sont effectuées par des systèmes spécifiques de dysfonctionnement et une action est prise en fonction de la panne.

Des analyses préventives ou des analyses complètes périodiques du système sont très nécessaires pour garder votre équipement toujours en fonctionnement sans temps d'arrêt. Lorsque vous pouvez identifier des défauts mineurs qui sont temporaires et disparaîtront après quelques cycles de conduite à l'avance, vous pouvez vous concentrer sur ces zones à l'avenir et contrecarrer la possibilité qu'ils reviennent encore et encore. De plus, il est également d'un grand soulagement de savoir qu'il n'y a rien de mal avec votre équipement grâce aux analyses complètes du système.

L'autre partie du Logiciel de diagnostic d'équipement Case est l'option de maintenance où des analyses sont effectuées en fonction de symptômes spécifiques et des résolutions initiées pour rectifier les défauts. Notre logiciel vous guidera à travers des solutions de pointe qui remettront votre équipement en marche dans les plus brefs délais. Ce qui aide, c'est que vous obtenez des données de maintenance et techniques en direct ainsi que des schémas de câblage détaillés pour connaître l'emplacement précis du défaut.

Force Regens

L'une des activités les plus critiques réalisées avec le logiciel de diagnostic Case IH est la régénération forcée, qui fait partie du Code de défaut moteur Case IH et est spécifique aux moteurs diesel uniquement.

La régénération forcée est nécessaire lorsque la suie s'accumule dans le filtre à particules diesel, ce qui peut entraîner un blocage du moteur et, dans des cas extrêmes, mettre l'équipement en mode dégradé. Cette action est requise lorsque les régénérations passives ne peuvent pas éliminer l'accumulation de suie dans le FAP. Lorsque cela se produit, la santé du moteur sera reflétée sous forme de code d'erreur dans notre logiciel, ce qui vous incitera à prendre les mesures nécessaires, allant de Élevé à Très Élevé pour éliminer la suie.

Les régénérations forcées peuvent être effectuées sur tous les modèles d'équipements agricoles Case IH tels que le Case Steiger, Case Magnum 420, Case IH axial flow 9250/7150, Case Puma, et plus. Ce défaut se produit généralement lorsque tout véhicule ou équipement fonctionne en mode arrêt-redémarrage comme dans les équipements agricoles au lieu de fonctionner en continu comme dans les bus de longue distance.

Les régénérations forcées sont effectuées en faisant tourner le moteur pendant environ 40 minutes à un régime spécifique qui sera guidé par notre outil de diagnostic Case IH. Cela augmente la température des gaz d'échappement et l'accumulation de suie est brûlée. Même si c'est un processus complexe et nécessite de suivre plusieurs métriques, Logiciel de diagnostic Jaltest gère le processus avec une grande aisance.

savoir plus à propos de la nécessité des Regens Forcés.

Échantillons de codes de défauts du Jaltest Case IH Logiciel de diagnostic

Jusqu'à présent, plusieurs mentions ont été faites des codes d'erreur et de la façon de les gérer. Maintenant, vérifions ce que représentent les codes d'erreur lorsqu'ils apparaissent sur le Logiciel de diagnostic Case IH ordinateur portable. La liste complète et leur interprétation sont données dans le logiciel Jaltest.

Cependant, ces codes d'erreur ne sont pas standardisés et diffèrent selon les modèles et types d'équipement. Voici quelques exemples de la série de tracteurs Case IH Magnum 235-340.           

  • 111 Capteur de cabine ouvert ou court-circuité à l'alimentation
  • 112 Capteur de cabine court-circuité à la masse
  • 113 Capteur de sortie ouvert ou court-circuité à l'alimentation
  • 114 Capteur de sortie court-circuité à la terre
  • 115 Capteur d'évaporateur ouvert ou court-circuité à l'alimentation

Pour l'attelage

  • 1002 Élever la bobine de la vanne d'attelage à 12 volts ou élever la défaillance du circuit de la bobine de la vanne d'attelage.
  • 1003 Ouvert ou court-circuit à la terre, échec du circuit de bobine de valve de relevage.
  • 1004 Court-circuit de la bobine de soupape de remorquage inférieure à 12 volts ou défaillance du circuit de la bobine de soupape de remorquage inférieure.  
  • 1005 Ouvrir ou court-circuiter les bobines de soupape de remorquage inférieures à la terre
  • 1006 EDC Pilote de côté bas bloqué en échec. 

Pour la transmission

  • 2009 Interrupteur de siège circuit ouvert
  • L'interrupteur de siège 2010 est en court-circuit avec la tension d'alimentation B+ ou la référence de 5 volts  
  • 2011 Embrayage Pot Circuit ouvert ou court-circuit à la terre
  • 2012 Potentiomètre d'embrayage court-circuité à +12 Volts ou court-circuité à la référence de 5 Volts.
  • 2024 Aucun des embrayages de transmission n'est calibré. Ce sera la condition lorsque un nouveau contrôleur sera installé sur le tracteur.   

Pour le moteur

  • 3001 Capteur de gaz à pied ‐ Signal non plausible
  • 3002 Capteur de gaz au pied ‐ Signal au-dessus de la plage maximale.  
  • 3003 Capteur de gaz au pied - Signal en dessous de la plage minimale.  
  • 3004 Capteur de gaz au pied - Pas de signal - Erreur  
  • 3006 Capteur de température du liquide de refroidissement ‐ Signal non plausible (comparé à la température de l'huile moteur)

Les codes d'erreur donnés ici ne sont que des exemples d'un seul modèle de tracteur Case IH et il y en a des centaines d'autres. Tous les codes d'erreur sont reflétés dans le logiciel de diagnostic Case IH qui vous guidera à travers les différents processus pour mettre en œuvre les actions de résolution des erreurs.

Résumé

Le Jaltest Logiciel de diagnostic d'équipement Case est un outil optimisé qui vous guide à travers tout dysfonctionnement qui pourrait survenir avec votre équipement agricole. Vous bénéficiez de l'assistance de données techniques et de maintenance en direct en temps réel depuis le logiciel lorsque vous vous connectez à l'ordinateur embarqué.

Ce qui distingue notre logiciel des autres dans ce créneau, c'est la simplicité de l'installation de l'outil de maintenance sur votre ordinateur portable. Contrairement aux autres, il n'y a pas de procédures de configuration élaborées à suivre, il suffit de le brancher et l'outil est prêt à produire des solutions pour votre équipement agricole Case IH.

Nous proposons également trois mises à jour du logiciel chaque année afin qu'il soit en phase avec les innovations technologiques apportées à l'équipement Case IH et que l'outil de diagnostic ne devienne jamais obsolète.
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La liste des codes d'erreur Kenworth - Gardez votre camion en fonction