Lun - Sam, 7h30 - 19h30

Ventes et Support- service@mechnician.com

Téléphone- (888) 624-2240

Ford Transit AWD System Troubleshooting: How to Keep Your All-Wheel Drive Running Smoothly

Dépannage du système AWD Ford Transit : Comment maintenir votre transmission intégrale en bon état de marche

Ford a ajouté deux variantes à sa famille de véhicules utilitaires – les variantes Trail et Active sur ses gammes Transit (2 tonnes) et Transit Custom. Ces modèles ont chacun des objectifs différents aux deux extrémités du spectre. L'un est conçu pour négocier des terrains difficiles, hors route ou sur des chantiers de construction, et l'autre est destiné à répondre aux modes de vie "actifs". Dans les deux cas, il est nécessaire d'avoir une bonne adhérence sur Codes de défaut du système AWS Ford Transit pour garantir que votre véhicule est toujours en parfait état de fonctionnement.

Cliquez ici pour en savoir plus sur le système AWS du Ford Transit.

Avant d'entrer dans les détails du logiciel de diagnostic Ford, il est nécessaire d'avoir une compréhension de base du système Ford Transit mLSD AWD. Le véhicule est conçu pour avoir une traction supplémentaire sur des surfaces glissantes et molles, vous donnant la confiance nécessaire pour conduire sur des pistes hors route. Cela est possible car le mLSD déplace automatiquement le couple moteur dans des conditions glissantes vers la roue qui a le plus de traction, permettant au Transit de se déplacer en douceur sur l'obstacle à venir.

Une partie de la liste de suivi des codes de diagnostic de Ford est le système de contrôle électronique de la stabilité qui a été recalibré pour s'aligner avec le mLSD. C'est un système qui améliore les caractéristiques de maniabilité du Ford Transit sans avoir d'effet sur l'efficacité énergétique ou les émissions de CO2. Aucune intervention supplémentaire du conducteur n'est requise pour plus de traction car le véhicule détecte et ajuste l'accélération en conséquence.

L'outil de diagnostic Jaltest pour le système AWS de la Ford Transit 

Lorsque les voyants d'avertissement s'allument sur le tableau de bord de votre véhicule Ford Transit AWS, considérez cela comme un cri de détresse des systèmes internes du véhicule. Heureusement, les véhicules modernes, y compris les flottes Ford Transit, sont équipés du système de diagnostic embarqué 2 (OBD 2) qui peut vous informer de tout problème sous forme de voyants d'avertissement Ford Transit sur le tableau de bord.

Une fois que vous savez comment lire les codes OBD 2, vous obtenez des informations sur la santé du véhicule et pouvez prendre des mesures préventives avant qu'ils ne deviennent des problèmes majeurs entraînant une panne. Avec notre outil de diagnostic Ford, vous pouvez soit effectuer un scan complet du système pour savoir si toutes les métriques fonctionnent de manière satisfaisante, soit entreprendre des scans par symptômes afin que des problèmes spécifiques soient résolus et que votre flotte de Ford Transit soit toujours sur la route.  

Nous allons maintenant passer à la partie principale du diagnostic du véhicule Ford Transit et obtenir plus d'informations sur le fonctionnement des codes du système OBD 2.

Comprendre la liste des codes d'erreur Ford 

Le Service système AWS Ford Transit les recommandations sont conçues pour maintenir votre flotte en marche, quel que soit le martèlement qu'elle pourrait subir dans des terrains difficiles. Le système OBD 2 est une partie standard de tous les véhicules fabriqués aux États-Unis après 1996. Le principal objectif du système est de suivre la performance de plusieurs paramètres du véhicule, y compris les émissions, le moteur, les transmissions, la surchauffe, et plus encore. Toutes ces informations sont continuellement recueillies par des capteurs et vous sont communiquées par les voyants d'avertissement Ford Transit.

Notre scanner de codes d'erreur Ford peut lire le langage secret utilisé par le véhicule pour vous communiquer tout problème. Lorsque le véhicule rencontre un problème dans ses systèmes, un code est généré par l'OBD 2 qui se réfère à un problème ou dysfonctionnement spécifique. Ces codes sont des indices précieux qui aident à diagnostiquer et résoudre tout problème. Cela évite les suppositions de votre part sur ce qui ne va pas, afin que des remèdes précis puissent être élaborés.

Contactez-nous à propos du scanner de code de défaut Ford Transit.

Lecture des codes OBD 2 du système AWD de la Ford Transit 

Vous trouverez le port OBD 2 situé soit sous le tableau de bord du côté du conducteur, soit près de la console centrale. Il a une forme unique avec deux rangées de broches et est facile à identifier. Vous pouvez consulter le Manuel pour connaître sa position précise.

Voici les étapes pour lire les codes OBD 2 et comment les interpréter.

Étape 1 : Utilisez un outil de diagnostic Ford 

Pour récupérer les codes OBD 2, vous aurez besoin d'un lecteur de codes ou d'un outil de diagnostic et de dépannage. Le scanner de diagnostic Jaltest Ford sera très utile ici. Il peut lire tous les codes d'erreur allant des moteurs aux transmissions en passant par les ordinateurs de bord de votre flotte de Ford Transit et prendre des mesures préventives ou correctives qui ne sont pas inférieures à un service de niveau concessionnaire.  

Étape 2 : Connectez le scanner à la liste des codes d'erreur Jaltest Ford   

Insérez le connecteur de la Logiciel de diagnostic Ford Dans le port OBD 2 du Transit. Gardez l'allumage en position "on" mais le moteur ne doit pas tourner.

Étape 3 : Lisez les codes 

Notre liste de codes d'erreur Ford fournit des instructions sur la façon de lire les codes. Le scanner affiche une liste de caractères alphanumériques, chacun représentant des problèmes spécifiques dans le système AWS du Ford Transit.

Comment Interpréter les Codes OBD 2 

Après avoir récupéré les codes OBD 2, vous devez maintenant les décoder. C'est ce que fait le Jaltest de pointe Codes de diagnostic de panne Ford la liste est optimisée pour faire. Le code se compose de cinq caractères, le premier étant une lettre et les quatre suivants des chiffres.

C'est ainsi que l'outil de diagnostic décode la liste des défauts.

  • Le premier caractère est une lettre de l'alphabet qui désigne le système ou la zone où se trouve le défaut. Par exemple, "C" désigne les problèmes de châssis, "P" pour le groupe motopropulseur, "U" pour la communication réseau, et "B" pour la carrosserie.
  • À partir du deuxième caractère, ce sont des chiffres. Le premier chiffre est un 1 ou un 0. Le chiffre 1 signifie que le problème est spécifique au fabricant, tandis que 0 indique que le problème est générique.
  • Les troisième, quatrième et cinquième numéros fournissent progressivement des informations sur le problème au sein du système.

Pour lire correctement les codes et prendre des mesures au niveau du service, vous aurez besoin d'un outil de dépannage comme notre scanner de diagnostic Ford.

Codes de défauts courants pour le système AWS de Ford Transit

Maintenant que vous savez comment lire les codes OBD 2, voici quelques exemples pour vous aider à mieux comprendre le concept.

  • P0300 - Défaillance aléatoire/multiple de cylindre détectée :

Ce code apparaît lorsqu'il y a plusieurs cylindres de moteur qui ratent. Physiquement, vous sentirez le moteur trembler et produire moins de puissance. Ce code de défaut est généralement dû à des bobines d'allumage défectueuses, des bougies d'allumage ou des problèmes d'alimentation en carburant. 

Les causes possibles incluent des bougies d'allumage défectueuses, des bobines d'allumage ou des problèmes d'alimentation en carburant.

  • P0171 - Système trop pauvre (Banque 1):

Ce code indique que le rapport air-carburant dans le moteur est bas, c'est-à-dire qu'il y a trop d'air et trop peu de carburant. Les causes probables pourraient être des injecteurs de carburant défectueux, des capteurs de débit massique d'air sales ou des fuites de vide. Avec ce problème, vous devez effectuer un service de défaillance du moteur Ford Transit maintenant.

  • P0420 - Efficacité du système catalytique en dessous du seuil (Banque 1) : 

Ce code est un indicateur qu'il y a des problèmes avec le catalyseur qui pourrait ne pas traiter efficacement les gaz d'échappement. Certaines des réparations recommandées incluent soit le remplacement du catalyseur, soit la vérification de l'existence de fuites dans l'échappement.

Un autre code d'erreur important qui pourrait apparaître dans notre Scanner de codes de défaut Ford il y a une accumulation excessive de suie dans le filtre à particules diesel. Cela empêche le véhicule de fonctionner en mode de performance optimale et il pourrait même passer en mode dégradé. Pour prévenir cette possibilité, nous effectuons des régénérations forcées et mesurons la pression et la température des gaz d'échappement.

Dépannage par étapes pour le système AWS du Ford Transit 

Comment utiliser notre logiciel de diagnostic Ford pour obtenir les meilleures performances de votre Ford Transit ? Voici un processus étape par étape pour utiliser notre outil de dépannage.

  • Connectez l'outil Jaltest au port OBD et lisez le code d'erreur affiché sur le logiciel de diagnostic.
  • Selon le code de défaut, prenez un service de niveau concessionnaire si nécessaire. Vérifiez les composants associés pour des signes visibles d'usure. Notre logiciel offre même des conseils sur les procédures de remplacement des composants.
  • Si vous vous basez sur des analyses système en fonction des symptômes, vous pourriez avoir besoin d'utiliser des outils spécifiques comme un testeur de compression ou un multimètre pour diagnostiquer les systèmes.
  • cas de diagnostic montrant des pièces et composants défectueux, remplacez-les ou réparez-les.

Après que les problèmes ont été résolus, utilisez notre scanner pour effacer le Codes de défaut de diagnostic Ford. Pour être sûr du véhicule, faites un essai routier pour confirmer que tous les problèmes ont été résolus.

    Résumé

    De nombreux éléments de la liste des codes de défaut Ford peuvent être évités grâce à un entretien préventif de votre flotte de véhicules Ford Transit. Assurez-vous d'effectuer un entretien et une maintenance réguliers comme conseillé par le fabricant du véhicule pour éviter les problèmes qui entraînent des codes de défaut et donc des réparations potentiellement coûteuses.

    Dans la plupart des cas, la maintenance préventive ne signifie pas passer par des procédures élaborées. Des changements d'huile réguliers, la vérification et le remplacement des bougies d'allumage usées ou sales, ainsi que le remplacement des filtres à air et à carburant sont tout ce qui doit être fait.   


    Laissez un commentaire

    Veuillez noter que les commentaires doivent être approvés avant d'être affichés

    Ce site est protégé par hCaptcha, et la Politique de confidentialité et les Conditions de service de hCaptcha s’appliquent.


    Yale Fault Code List: Keeping Your Material Handling Equipment On The Job

    Yale Fault Code List: Keeping Your Material Handling Equipment On The Job

    Hyster-Yale Materials Handling Corporation is an American company that produces a range of forklifts and other materials handling equipment (MHE). Its first forklift truck rolled off the assembly line in the 1920s under the name of Yale & Towne Manufacturing.

    The company today designs, manufacturers, sells, and services a wide range of lift trucks powered by diesel, electric, and LPG engines. This variety is what has made Yale a name to reckon with globally in the material handling equipment niche.

    If you are an owner of Yale equipment, you should have the Jaltest diagnostic software to identify and resolve any minor issue before it becomes a major problem. Our Yale fault code list is a very handy maintenance tool to keep your equipment on the job without downtime and upsetting your operational schedule.

    The Jaltest Yale forklift fault code list is among the best in this niche as it offers deep coverage of the entire range of products of Yale. Among the models covered by our Yale fork truck fault codes are GDP 50VX, ERP030-40VT, and more. From simple procedures to complex ones such as force regens, live data monitoring, and full system scans, the Jaltest software has you covered with problem identifications and resolutions that are no less than dealer-level services.

    The Yale lift truck fault codes from Jaltest has a user-friendly menu that walks you through any operational issue and offers quick resolutions corresponding to the code. You get a whole lot of technical information of the equipment on the laptop screen and hence vault rectification can be carried out effortlessly.

    Contact us to know about Yale material handling equipment diagnostic tools.

    The Functions of The Yale Fault Code

    When you use the Jaltest maintenance tool, you can perform problem-solving functions for all components of any Yale material handling equipment. You get easy-to-understand technical information and wiring diagrams and access the service password menu to set passwords.

    The main benefit of our Yale fault code is that you can carry out fault code clearance regardless of whether the equipment is propelled by diesel, electric, or LPG engines. You get optimized results when you troubleshoot by symptoms from the diagnostic menu. The software takes you through several steps to accurately pinpoint the issue with the forklift.

    Among the critical steps that you will be guided through are checking the injector and the wiring connections, the Electronic Control Unit, and finally be helped to clear the Yale forklift fault code list to verify problem has been resolved. These advanced solutions will quickly bring your Yale forklift trucks back to business again.  

    The USP of the Jaltest Yale fault code list that makes it a notch above others in the field is the detailed technical and system information provided in the diagnostic menu. Once you access the software, you get detailed technical data for full system scans, maintenance resets, and special functions (shortcuts).

    After you reach this stage of maintenance, you will be offered comprehensive solutions that cover the central computer, hydraulic systems, electronic modules, power modules, instrument clusters, and more.

    Additionally, you can connect and diagnose issues with Cummings, Yanmar, and other major engine brands that power Yale forklifts so that you get the most out of your material handling equipment of this brand.  

    Advanced Maintenance Tool and Yale Forklift Fault Code List

    With the Jaltest advanced diagnostic software for Yale material handling, you can clear fault codes regardless of the model and propulsion mode. Hence, the software is equally useful for checking the Yale electric forklift fault code list or for diesel or LPG-driven equipment. Troubleshoot symptoms and carry out a quick diagnosis of any issue.

    You will be helped along by detailed diagrams so that you are never at a loss regarding problem resolutions. Critical systems include the engine management control unit, multifunctional levers, reverse drive lever, and more. You can do away with the manuals and get dealer-level solutions for any problems from engines, to hydraulics to transmissions, and more.

    How To Clear Yale Forklift Fault Code List

    While the Yale fault code list will show up on some older generations of the Yale forklift, all new models of forklifts show the fault code of the equipment on the dashboard. These codes are not standardized and differ from model to model. So, how do you access the system to clear any Yale fault code?

    For accessing the system, you need the password that has been provided by the company. This is often changed by the dealer before shipping. Alternately, you can go to the Jaltest diagnostic software menu to set the password.

    After accessing the system, you can see the fault code, how many times it has occurred, and when. Once you know the precise fault code, you can check with the Jaltest Yale fault code list to know the precise nature of the issue.

    To come to this stage, you must connect the Jaltest diagnostic software laptop to your Yale equipment and the fault code will show up on the screen. You can then go through with the resolutions as given in the Jaltest maintenance tool.

    While going through the Yale fault code list, you will come up against two possibilities.

    The first is called the pending fault code list that is stored in the onboard computer of the Yale material handling equipment. It indicates that there is a probable issue but that has not been confirmed through repeat occurrences. This fault code must be monitored to check if this problem persists.

    If you find that this issue continues over several driving cycles, it should be moved from the pending fault code list to the permanent fault code list for further action and rectification. The benefit of identifying a pending fault code is that it can be quickly resolved before it becomes a major problem.  

    The second possibility is the permanent Yale lift truck fault codes where the diagnostic trouble code (DTC) is stored in the onboard computer. When the Jaltest maintenance tool finds such a problem, it must be fixed before it can be cleared from the Yale fault code list.

    Whether the issue is resolved must be checked over several driving cycles. Resolving permanent fault codes is critical as it consistently hampers optimized performance of your Yale material handling equipment.

    Read more about problem-solving in Yale material handling equipment.

    Yale Fork Truck Fault Codes – A Sample

    To understand the concept of the Yale fault code list, given below are some examples of the Yale fault code that might pop up on your diagnostic software screen when you connect it to the onboard computer of the Yale equipment.

    524223-0: XMSN Reverse pressure is greater than commanded pressure.

    524225-0: XMSN Forward pressure is greater than the commanded pressure.

    524223-1: XMSN Reverse pressure is less than commanded

    524225-1: XMSN Forward pressure is less than commanded.

    105-3: Intake Air Temperature Sensor OORH

    110-3: Coolant Temperature Sensor OORH

    177-3: Transmission Oil Temperature Sensor OORH

    522603-3: Fuel Temperature (LPG) Sensor OORH

    105-4: Intake Air Temperature Sensor OORL

    Once you get the fault code along with a description of what is wrong with the equipment, you can initiate corrective measures to get it back on the job.

    For example, let us take the Yale fault code 3701-0. It is an indication that there is soot buildup in the diesel particulate filter of your Yale equipment and that it must be cleaned to prevent the forklift from going into limp mode.

    The Jaltest software can measure the extent of soot in the DPF and provide solutions like high, very high, or normal levels of servicing called force regens. Once the force regen is completed, a status report on the DPF and the regeneration of the SCR Catalytic Converter is submitted by the Jaltest Yale maintenance tool.

    Summing Up

    For owners of Yale material handling equipment (MHE) such as forklifts, lift trucks, and Yale pallet jacks, the Jaltest diagnostic tool is essential to keep the equipment on the job without facing any downtime. The fault code will guide you through any issue with your equipment regardless of whether it is Yale pallet jack fault codes, Yale electric forklift fault codes, or any other.

    Our software provides cutting-edge solutions so that your equipment is not affected by any minor or major issue for long. What makes the software especially user-friendly is the ease with which it can be set up on your laptop. There is no elaborate configuration process unlike others in this niche, simply plug in and the software is ready to go.

    Finally, we offer three updates to the software every year since we understand that Yale implements technological innovations to their forklifts regularly. Through the updates, you will be abreast of the changes and the Jaltest software will never become obsolete.

    Avoiding Downtime: Identifying and Resolving Case IH Fault Codes

    Avoiding Downtime: Identifying and Resolving Case IH Fault Codes

    Before going into Case IH fault codes and lookup, a brief overview of the Case IH company and its products is needed. It will help to understand their fault codes and what it takes to resolve any issue before it becomes a major problem leading to downtime.

    Case IH is an American manufacturer of agricultural machinery. The company was created in 1985 when Tenneco acquired specific assets from the agricultural division of International Harvester and merged it into its J.I. Case Company. Currently, Case IH is owned by the American-Italian corporation CNH Industrial.

    Broadly speaking, Case IH offers a range of services across its nationwide network of dealers and distributors. These include agricultural equipment, the backbone of the company along with parts and service support for farmers and commercial operators. Among the products of Case IH are combines and harvesters, tractors, hay and forage equipment, planting and seeding systems, and sprayers and applicators.

    In short, Case IH is a one-stop shop for the complete range of equipment needed for agriculture and farming. Because of the high quality of their equipment, Case IH has won numerous AE50 awards from the American Society of Agricultural and Biological Engineers.  

    This post will go into the several aspects of Case IH fault codes and how they help to diagnose any issues with your equipment at an early stage before they become full-blown problems.

    Upkeep of Your Case IH Equipment With Jaltest Case IH Fault Codes Lookup

    The Jaltest Case IH fault code list provides dealer-level servicing and resolution of all issues connected with all components of Case IH agricultural equipment. The scope of the software includes engines, hydraulics, transmissions, central computers, and more. All functions can be effortlessly performed by our Jaltest Case IH maintenance tool, even complex procedures like force regens, calibrations, and setting parameters.

    Further, what makes our software especially appealing for owners of Case IH agricultural equipment is that it caters to a wide range of models, from leading top-of-the-line ones to the more common types. The Case IH fault codes list is good for Case IH series such as Steiger, Magnum, Maxxum, and the Puma models. Among the Case tractors that are covered by our software are Steiger 620 and Magnum 420 and for combines it is Case IH Axial Flow 9250 and 7150.

    Among the cutting-edge diagnoses that you get with the Case IH maintenance tool are Case IH engine fault codes, Case IH combine fault codes, Case IH tractor fault codes, Case Puma fault codes, and more. You have the option of carrying out full system scans periodically to ensure that your equipment is working at peak performance efficiency, ruling out the possibility of downtime. This is very important during the harvesting season when all your equipment will be working round the clock.

    Conversely, by checking Case IH fault codes, you can troubleshoot specific symptoms whenever they crop up. Any problem with your Case IH equipment will be immediately identified and rectification procedures initiated at the earliest at a level comparable with dealer servicing.

    Among the system checks that can be performed by the Jaltest software are cylinders test, high-pressure test, engine brake, Variable Geometry Turbocharger (VGT), throttle valve electric actuator for the exhaust engine brake, and more. This level of deep coverage with the Case IH fault code lookup keeps your Case IH agricultural equipment always on the job.

    Contact us to know more about the Case IH diagnostic software.

    Deep Coverage Of Case IH Equipment With The Case IH Fault Code Lookup

    With the Case IH fault code lookup, you get access to a very user-friendly and intuitive menu that allows you to evaluate the functioning of all major systems of your Case IH agricultural equipment. When you enter the diagnostic menu, you get detailed technical and system information along with corresponding wiring diagrams, maintenance and vehicle data, and releases and procedures.  

    After you access the Case IH fault codes, you can either select all the parameters or go by specific metrics as per the fault code being displayed. For example, particular fault code clearance may be related to the central computer, electronic module, climate HVAC, hydraulic system, engine, instrument cluster, power take-off, powertrain, and more.

    This enables you to undertake procedures such as force regens, calibrating transmissions and hitches, code injections, and verification of the SCR system, that bring your equipment back to working condition.  

    Case IH Engine Fault Codes Identifications

    The Jaltest Case IH engine fault codes help to resolve any issue with the engines of your Case IH agricultural equipment.

    One of the most critical activities that can be carried out in this regard is forced regens. This becomes necessary when there is soot buildup in the particulate filter in the diesel engine, thereby pushing it to go into limp mode. Further, our Jaltest diagnostic tool will also prompt you to take the necessary action, ranging from High to Very High depending on the extent of soot build up in the DPF.

    Forced regens as a part of Case IH engine fault codes resolution is good on all models of Case IH agricultural equipment. These include the Case Steiger, Case Magnum 420, Case IH axial flow 9250/7150, Case Puma forced regens, and more. Trust our maintenance software to always be up to it. Our technologically advanced diagnostic software is always up to it.

    We will now come to a few examples to offer a better understanding of Case IH engine fault codes. However, these are not standardized and the codes differ from model to model. Here, the focus will be on the Case IH tractor fault codes for the engine of the MX Magnum tractor.

    111: Engine controller failure – Hardware failure

    123: Boost pressure sensor voltage is too low

    151: The coolant temperature limit has exceeded the warning limit

    191: ATC clutch driver shorted to ground when ON

    241: Vehicle speed signal lost

    274: Rear pumping control valve current is high

    295: Ambient air pressure data invalid

    329: CAPS Pump has an over-pumping failure

    419: Boost pressure data invalid

    486: Rear fueling actuator under-fueling

    There are hundreds of Case IH tractor fault codes for the Magnum range of Case IH tractors. The examples given here are just an indication of how Case IH engine fault codes help to take care of every minor and major engine malfunction so that you can take quick action to keep your equipment in peak performance mode.

    Read more to know about the Case IH Diagnostic Software. 

    Types of Case IH Fault Codes

    We have so far gone through the Case IH fault code lookup and how the Jaltest software resolves issues to keep your agricultural equipment working in top condition. We will now go into the types of Case IH fault codes.

    Pending Fault Codes

    A pending fault code is an advanced warning that is stored in the onboard computer of the Case IH agricultural equipment. It is an indication that there is a potential issue but that is yet to be confirmed through repeat occurrences. Pending Case IH fault codes are set at the first instance of a detected fault that is then monitored to identify recurring problems. If the issue persists over time during several driving cycles, the pending code will now be taken to be a confirmed or a permanent part of the Case IH fault code list. The benefit of the pending fault code is that it is an early indication of a larger problem and can be resolved to prevent any major issue in the future that will lead to downtime.

    Permanent Fault Code

    A permanent Case IH fault code is a diagnostic trouble code (DTC) that is stored in the onboard computer system of the Case IH agricultural equipment. It is symptomatic of a confirmed issue and cannot be set right by simply disconnecting the battery. When our maintenance tool identifies such a problem through the Case IH fault code lookup, the code must be cleared by fixing it. This is verified through multiple driving cycles to check that the issue does not crop up again. Permanent fault codes are important as they identify issues that consistently affect the performance of your Case IH equipment.

    Summing up

    At the heart of every modern and technologically advanced Case IH agricultural equipment lies a computer system that is called the Electronic Control Unit (ECU). It is an integral component and an intricate system that tracks the performance of the equipment and ensures that everything is performing as per set parameters. However, when something goes off the track, the Case IH fault codes come into the picture, and with our Jaltest software, you can know what the precise problem is and fix it.

    A Professional Guide to New Holland Agricultural Equipment Fault Code Resolutions

    A Professional Guide to New Holland Agricultural Equipment Fault Code Resolutions

    New Holland is a force to reckon with in the niche of agricultural machinery and equipment. The company manufactures tractors, hay tools and spreaders, combines and headers, forage equipment, wheel loaders, skid steer loaders, and a whole lot more. Hence, if you are have any or more of such equipment, having a New Holland fault code reader should be a must-have to keep them always on the job.

    Before going to the New Holland fault codes list, it is necessary to get an overview of New Holland agricultural equipment.

    Leading the pack is New Holland’s extensive range of tractors ranging from compact ones to specialty models that are powerful enough to tackle any farm challenges. New Holland telehandlers and front loaders offer great versatility, lifting capacity, and efficiency. With New Holland combine harvesters you get the latest innovations in harvesting technology with high-performance machines and specialized grain and maize headers.

    What sets the company’s products apart is the constant improvements in the machinery, an example being the launch of methane-powered tractors.         

    What does the New Holland fault codes list have to offer? It is a built-in system where you know about any fault in your equipment, regardless of whether it is critical components such as the engine, transmission, hydraulics, or any other backup parts. You can quickly diagnose any issue with the machinery and take necessary action before it becomes a major problem, leading to expensive downtime.

    Our Jaltest diagnostic software is a highly optimized maintenance tool that checks out the New Holland fault codes list and offers cutting-edge solutions. Whether it is New Holland tractor fault codes or transmission fault codes, you are assured of resolutions and services that are in no way less than those offered by dealers. These include basic and complex diagnostics like force regens, SCR System Verifications, code injectors, and much more are covered by our New Holland fault code reader.  

    Contact us to know about our New Holland agricultural equipment and diagnostic software.

    Maintenance Tool and The New Holland Fault Codes List

    For owners of New Holland agricultural equipment, breakdowns and downtime are not uncommon. In peak seasons, such stoppage of work leads to disruptions in various areas of work and harvesting schedules going awry, necessitating urgent dealer-level servicing, and calling in maintenance personnel.

    However, with our New Holland fault codes list, this elaborate process becomes redundant. All that you must do is connect the Jaltest maintenance tool to the New Holland equipment and what is causing any problem appears on the laptop screen before you along with the resolution needed. This ensures that your farming equipment is always in top gear in performance.  

    The New Holland fault code is maximized on all models of equipment. For example, if you have the fault code reader, it is good for the T9 Series, Genesis T8 Series, T7 Series, and so on of tractors and telehandlers. Just one diagnostic software assists you in troubleshooting issues and reading New Holland tractor fault codes, New Holland transmission fault codes, and more.

    The Scope of the New Holland Fault Codes List

    There is an almost unlimited scope of the functions that can be performed with the Jaltest New Holland troubleshooting and maintenance tool. You can go through either a full system scan where the full New Holland fault codes list is checked for any malfunctions. Or you can scan specific systems such as transmissions, hydraulics, and others to go to the root of issues.

    The New Holland fault code reader connects you to the CAN network of your equipment so that you can retrieve fault codes and clear them, monitor parameters, and more. You can check the fault codes by entering the correct ECU (Electronic Control Unit) for the model, and selecting Read Fault Codes.

    For instance, the engine diagnostic software checks and performs force regen to clear the diesel particulate filter of soot, thereby preventing your equipment from going into limp mode. Further, with the code injector scanner, you can change the code of the ECU.  

    Read more to know about the New Holland troubleshooting tool.

    New Holland Troubleshooting Electronic Service Tool (EST)

    One of the USPs of New Holland’s agricultural and farm equipment is the ability of its customers to service their machinery through the Electronic Service Tool (EST). They offer a version that is accessible by the owners who can connect to the CAN network via a laptop.

    Among the many features offered by the EST are parameter monitoring, fault code retrieval and clearing, controller status and version retrieval, New Holland fault codes list descriptions and repair process, and electrical and hydraulic schematics. You also get an electronic version of service manuals.

    New Holland Fault Code Resolution

    The Jaltest New Holland fault code reader offers in-depth coverage of your New Holland agricultural equipment. All systems and parts are backed by us including transmissions, central computers, engines, hydraulics, and more, thereby providing quick resolutions to any issue. From complicated procedures like force regens, code injectors, calibrating and troubleshooting transmissions, to PTO, rear hitch, suspension, steering, and others, the New Holland diagnostic software has you covered.  

    The New Holland fault code reader has a very user-friendly dashboard. The software walks you through even highly technical data and information so that you can easily take appropriate action to clear the New Holland fault codes list and keep your equipment in peak performance mode.

    The maximized diagnostic tool offers a menu that offers a choice of technical data, wiring diagrams, troubleshooting by symptoms, and more. Once you access the menu, you get several options like main system scans, full system scans, special functions, and manual diagnostics.    

    Our fault codes list provides comprehensive coverage of your New Holland agricultural equipment. Among the critical activities carried out by the troubleshooting tool is force regens which assesses the state of the engine diesel particulate filter (DPF). The New Holland fault code reader checks the extent of soot buildup in the DPF and clears the fault code through force regens, thereby ensuring the performance of the equipment.  

    New Holland Fault Codes List for Key Components

    While the New Holland fault code reader offers a wide coverage of key components of the company’s agricultural equipment, a few examples only will be taken up in this post to better explain the concept of fault codes.

    Sample New Holland Fault Codes List of Engines :

    111: Engine Controller Failure – Hardware Failure

    135: Oil Pressure Sensor Voltage is very high

    191: A/C clutch driver shorted to ground when ON

    221: Ambient Air Pressure Sensor Voltage is too high (222 for too low)

    272: Front Pumping Control Valve current is high

    329: CAPS Pump has an over-pumping failure

    419: Boost pressure data invalid

    449: Fuel pressure has exceeded the warning limit

    547: Fuel pressure sensor voltage is too low

    697: Engine Controller Internal temperature too high

    Sample New Holland Fault Codes List of Transmission :

    24: None of the transmission clutches are calibrated

    47: The clutch pedal bottom of the clutch switch misadjusted

    70: Battery storage is too low for clutch solenoid operation

    77: No signal from wheel speed sensor  

    133: Reverse clutch is not calibrated

    These are just two examples of the extent of the coverage of the New Holland fault code and include a lot of other components as well such as the Arm, Hitch, and more.

    Moreover, the fault codes are good for both stationary and non-stationary equipment. Hence the ambit of the fault codes includes tractors, combine harvesters, forage harvesters, balers, self-propelled sprayers, haying tools, seeding equipment, and others.

    With the Jaltest diagnostic software, you can easily discover any faults with your machine. This is possible through guided fault diagnosis backed by linked technical information of wiring diagrams, components testing, and vehicle repair/service data. Apart from these roles, our software has advanced functions such as parameter modification, component actuation, calibrations, system checks, and others.

    Moreover, you will receive regular updates to the software throughout the year. This is to keep abreast of the latest technological innovations in New Holland agricultural equipment so that this specialized maintenance tool never becomes obsolete.  

    All this makes it essential for owners of New Holland agricultural equipment to have the Jaltest New Holland fault code reader to keep their equipment on the job.   

    Summing up

    When you select the Jaltest New Holland fault code reader, you are getting a tool that is powerful and comprehensive. With its user-friendly menu and ability to tackle complex procedures easily, it is the diagnostic software to have if you want the equipment to function seamlessly without downtime.

    Un guide étape par étape pour les résolutions de la liste des codes de défaut Bobcat

    Un guide étape par étape pour les résolutions de la liste des codes de défaut Bobcat

    Avant de descendre au Liste des codes d'erreur Bobcat, Une vue d'ensemble rapide des machines Bobcat sera de mise.

    Les machines Bobcat sont des équipements lourds polyvalents avec une gamme d'applications allant de la construction à l'agriculture en passant par l'aménagement paysager, et plus encore. Elles ont fait leurs preuves en étant robustes et fiables avec un minimum de temps d'arrêt. Parmi les équipements lourds Bobcat les plus utilisés, on trouve les chargeurs à direction glissante, les chargeurs sur chenilles, les chargeurs à godet, les télescopiques, les excavatrices compactes, les télescopes rotatifs, et plus encore.

    C'est la Melroe Manufacturing Company qui a initialement commencé à fabriquer des équipements Bobcat. Cependant, l'entreprise a changé de mains plusieurs fois jusqu'à ce qu'elle soit finalement vendue au groupe Doosan de Corée du Sud, les propriétaires actuels, pour 4,9 milliards de dollars par la Clark Equipment Company qui opère actuellement sous le nom de Bobcat Company.  

    L'équipement Bobcat est suffisamment puissant pour être utilisé pour une multitude de tâches.

    # Travaux d'excavation tels que le nivellement du terrain, le déblaiement des débris et le creusement de tranchées.

    # Chargement et transport de matériaux tels que gravier, terre et débris.

    # Démolition où l'équipement Bobcat est utilisé pour démolir des structures en béton et enlever des murs.

    # L'aménagement paysager avec des machines Bobcat est idéal pour le nivellement, l'aplanissement et le déblaiement de terrains pour des projets de construction ou autres.  

    Diagnostic Software et Code d'Erreur Bobcat 

    Pour les propriétaires de flottes d'équipements de construction Bobcat, les temps d'arrêt et les pannes sont des occurrences courantes, nécessitant un service au niveau du concessionnaire ou l'appel d'ingénieurs de maintenance. Cependant, notre liste de codes de défauts Jaltest Bobcat assure que tout problème est rapidement identifié et qu'une action corrective est prise avant qu'il ne devienne un problème majeur. Ainsi, votre équipement Bobcat fonctionne toujours en mode de performance optimale.

    Notre code de défaut Bobcat Le logiciel de maintenance est bon pour une large section des systèmes et modèles Bobcat d'équipements de construction. Ils incluent la série A, la série S, la série T et la série E. Par conséquent, peu importe si c'est Codes de défaut de mini excavateur Bobcat ou Liste des codes d'erreur du chargeur sur chenilles Bobcat, nous avons ce qu'il vous faut. Vous pouvez également résoudre des problèmes avec le code de défaut Bobcat sur les commandes de joystick de la chargeuse sur chenilles Bobcat, identifier les défauts de contrôle de pression de rail, les commandes SJC, et plus encore.

    Il n'y a pas de limite à ce que vous pouvez faire avec le logiciel de diagnostic Jaltest Bobcat. Le logiciel garantit que tout problème avec l'équipement Bobcat est rapidement diagnostiqué et que des solutions de rectification sont mises en œuvre. Il existe une option pour effectuer soit des analyses de système complet pour vérifier le fonctionnement global de l'équipement, soit des analyses par systèmes spécifiques (raccourcis). Dans tous les cas, vous êtes assuré de solutions optimisées et de services au niveau du concessionnaire.

    Contactez-nous pour en savoir plus sur le logiciel de diagnostic Bobcat.

    Liste des codes d'erreur pour votre équipement de construction Bobcat 

    La liste des codes d'erreur Bobcat contient pratiquement tout ce qui nécessite un dépannage de votre équipement Bobcat. Chaque système et composant est couvert par le Code de défaut Bobcat qui indique quelle partie spécifique le problème concerne. Cela va jusqu'aux détails tels que quelque chose à voir avec la roue avant droite ou la roue arrière gauche ainsi que le solénoïde qui ne fonctionne pas comme il le devrait dans les circuits de la machine.  

    Les codes d'erreur Bobcat, tout comme ceux d'autres fabricants, sont conçus pour fonctionner au sein d'un écosystème spécifique. Le logiciel Jaltest est optimisé pour interpréter les codes, tout comme le manuel, afin d'identifier tout problème et de prendre des mesures préventives.

    Qu'est-ce que la liste des codes d'erreur Bobcat indique 

    Les listes de codes d'erreur indiquent la performance et la fonction de votre équipement. Les codes d'erreur Bobcat peuvent apparaître lorsque certaines mesures ne sont pas à la hauteur. Ils peuvent être liés à la tension d'alimentation de la batterie ou des capteurs, aux niveaux de fluide, à la température de l'huile hydraulique, et plus encore. Les capteurs de tension et de température intégrés ainsi que les capteurs de vitesse ne vous alerteront pas seulement des codes d'erreur, mais fourniront également les détails requis tels que hors de portée, haut ou bas.

    Bien qu'il existe plusieurs aspects qui peuvent entraîner un dysfonctionnement de la machine, certains problèmes sont plus courants que d'autres. Nous allons maintenant donner des exemples de certains codes d'erreur courants et comment résoudre les problèmes.

    Code de défaut Bobcat M0909 : Ce code d'erreur s'affiche lorsque le niveau de carburant est trop bas et peut être vu à la fois sur les chargeurs Bobcat de la série M ainsi que sur les modèles de chariots télescopiques. C'est un code qui ne nécessite aucune procédure complexe pour disparaître, il suffit de faire le plein et il disparaît.

    H7404 Code de défaut : Ce code de défaut signifie qu'il n'y a pas de lien avec le contrôleur principal et qu'il ne reçoit pas une alimentation adéquate. Cela peut également signifier que la transmission pourrait ne pas être lubrifiée. Vérifiez les environs où l'équipement Bobcat a travaillé ou est stationnaire pour des fuites de liquide.

    H3916 Code d'erreur : Ce code d'erreur signifie que le joystick gauche n'est pas connecté et qu'il n'y a pas de communication avec celui-ci. Cette erreur est courante sur les mini-pelles et chargeuses Bobcat de la série M. Consultez le logiciel de diagnostic Jaltest pour une solution. Il pourrait s'agir soit d'un problème logiciel tel qu'une connexion interrompue ou aucun signal, soit d'un problème matériel nécessitant le remplacement du joystick.

    Où vérifier le Bobcat 

    Liste des codes d'erreur Bobcat est généralement affiché sur le tableau de bord ou l'écran de contrôle de l'équipement Bobcat. Cependant, ces panneaux ne sont pas standardisés et peuvent varier en fonction du type de machine - excavatrices, chariots télescopiques, etc. - du modèle, des caractéristiques et de l'année de fabrication.

    Voici quelques exemples de l'emplacement des codes de défaut dans certains types d'équipements Bobcat.

    R Série et similaire : Sélectionnez les "codes de service" sur l'écran tactile et vérifiez le code de défaut actif à l'écran. Vous pouvez également voir tous les codes d'erreur qui ont été affichés auparavant et accéder au calendrier de service de la machine ainsi qu'au dossier de service. Pour les modèles d'équipement Bobcat qui n'ont pas d'écran tactile, tournez le bouton et arrivez aux "codes de service".        

    Série M2 et similaire : Pour les équipements Bobcat qui sont équipés d'un panneau de luxe, allez dans les "avertissements actifs". Mais si vous avez simplement un panneau avec un affichage et des jauges, appuyez sur le bouton d'information et vous naviguerez vers un écran avec un symbole de livre ouvert avec une clé à molette dessus. La liste des codes d'erreur Bobcat sera affiché ici et vous pouvez les vérifier même s'il y a plusieurs codes d'erreur.

    T Series: Ensuite, il y a la série T qui a également différents codes d'erreur. Prenons l'exemple du liste des codes d'erreur pour le T 770 ou T 650 et le code de défaut D7517. Il indique un court-circuit à la masse ou un circuit ouvert dans la bobine de l'électrovanne du bras de levage. L'outil de dépannage Jaltest résoudra le problème. Le faisceau de câblage et les connecteurs associés à l'électrovanne gauche doivent être vérifiés pour détecter des dommages, de la corrosion ou des connexions lâches. Si la résistance de l'électrovanne est en dehors des paramètres définis, elle doit être changée. Consultez notre guide de remplacement des composants pour obtenir des conseils à cet égard.

    D'autres équipements Bobcat comme les tracteurs compacts afficheront des voyants et des symboles sur l'écran pour indiquer un code de défaut.  

    Lire la suite à propos des signaux d'affichage sur les équipements de construction Bobcat.

    Liste des codes d'erreur Bobcat, logiciel de suppression et de diagnostic

    Avec l'outil de diagnostic Jaltest, se débarrasser de Codes d'erreur Jaltest n'est pas une procédure complexe. Accédez au tableau de bord du système et choisissez le modèle qui doit être diagnostiqué. Il peut s'agir de systèmes hydrauliques, de modules de puissance, de transmission, de codes d'erreur H2607, M5306, Bobcat 753, 763, et d'autres. Calibrez les actionneurs de levage et d'inclinaison dans AJC (Contrôles de Joystick Avancés) et la pompe hydrostatique dans le contrôle de joystick sélectionnable (SJC) des chargeuses sur chenilles.

    Vous pouvez également consulter la liste des codes d'erreur du moteur Kubota et entreprendre des processus de diagnostic optimisés de vos moteurs d'équipement Bobcat. Il en va de même pour le diagnostic des moteurs Doosan qui alimente également les équipements de construction Bobcat. En plus des moteurs, notre logiciel se connecte au contrôleur auxiliaire, aux ordinateurs de carrosserie, aux systèmes hydrauliques, aux transmissions, et plus encore.

    Un code de défaut moteur très critique dont il faut parler est la régénération forcée et les systèmes de post-traitement pour les équipements de construction compacts Bobcat. Le logiciel analyse cette activité de maintenance et prend les mesures nécessaires pour prévenir l'accumulation de suie à l'intérieur du filtre à particules diesel (FAP) et empêcher l'équipement de passer en mode dégradé.

    Notre menu de diagnostic convivial est livré avec plusieurs paramètres. Obtenez des données de maintenance, des données sur le véhicule et des données techniques sur le système qui vous guideront à travers les différents paramètres de diagnostic tels que le système de traitement des gaz d'échappement, le module électronique et le contrôleur hydraulique à distance.  

    Chaque composant comme l'ordinateur central, le module électronique, le tableau de bord, l'hydraulique, et plus encore est couvert par le scan du système.

    Vérifiez la compatibilité de votre outil de maintenance avec Équipement de construction Bobcat.

    Résumé

    Découvrez le logiciel de maintenance Jaltest pour la liste des codes d'erreur Bobcat. Il dispose d'un tableau de bord convivial et ne nécessite aucun processus d'installation ou de configuration élaboré sur votre ordinateur portable de diagnostic. C'est là que cet outil se distingue des autres dans ce domaine. De plus, nous fournissons trois mises à jour du logiciel chaque année pour rester en phase avec les mises à niveau de l'équipement Bobcat, le cas échéant. C'est une garantie que le logiciel ne devient jamais obsolète.

    Retour à Nouvelles
    Dépannage du système AWD Ford Transit : Comment maintenir votre transm